Studiomk

תכנון אתר מותאם למובייל

מסך מגע – יתרונות וחסרונות
יתרונות:
הפעלה ישירה וטבעית.
מחוות (פירוט בהמשך).
Off Canvas – קנבס אינסופי מחוץ למסך.
חסרונות:
הבנה של מה לחיץ ומה לא. (אין אפקט hover).
אין משוב תחושתי.

מהן מחוות?
Double Tap – הקשה כפולה
Pinch Close – צביטה
Pinch Open – הרחבה
Touch & Hold – נגיעה
Drag – גרירה
Swipe – החלקה

יתרונות:
חסכון של מקום על המסך על ידי מימוש של אפשרויות במחוות.
ממשק חוויתי יותר.
חסרונות:
מה שלא רואים – פחות נגיש – יהיו לא מעט אנשים שלא יכירו וידעו להשתמש באפשרויות אלו.
המחווה עלולה להיות לא נוחה לביצוע או לדרוש שימוש בשתי ידיים.

יש להתחשב באיזורים הנוחים ללחיצה.
למקם באיזורים הפחות נוחים פריטים פחות שכיחים לשימוש.
לחשב את המסלול שהאצבע תעשה כדי להשלים משימה.
לבדוק את האיפיון על גבי מכשירים גדולים וקטנים.

אנכי ואופקי Portrait & Landscape
רוב המשתמשים לא מסובבים את המסך לרוחב ואם נעצב למסך אופקי, לרוב לא ידעו שזה קיים. לכן עיצוב זה יהיה רק כעיצוב נלווה – לא נציע מידע חיוני במשב שוכב בלבד.

אפקט "האצבע השמנה"
מתאר חוסר יכולת ללחוץ על כפתור בגלל גודלו ו/או הקירבה שלו לכפתורים אחרים.
האצבע לא רק גדולה אלא גם מסתירה חלקים מהמסך.
גודל מינימלי לכפתור המובייל הוא 7 מ"מ על 7 מ"מ.
ריווח של לפחות 2 מ"מ בין אלמנטים לחיצים (40פיקסלים על 40 פיקסלים).
בעקבות הצורך "להגדיל" את הממשק, נחלק תהליכים למספר רק יותר של מסכים.
לדוגמא: מילוי שדות יהיה בכל מסך שדה ולאחר מילוי השדה עוברים למסך הבא למילוי שדה נוסף.

 

 

שתפו את המידע עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
סגור תפריט